onsdag 16 december 2009

Vinter!

Mina sömnbesvär har varit något lindrigare ett tag, men nu verkar de vara tillbaka med full kraft. I natt sov jag mellan tolv och två och sedan mellan ca halv fem och halv sju, det är så himla tråkigt att ligga vaken flera timmar! Tur att jag kan vila på dagarna i alla fall, men nu ska ju August ha jullov i tre veckor så det blir väl kanske lite si och så med den saken då. Han får inte sova middag alltför länge för då får han också sömnproblem. Ja, jag ska väl ändå vänja mig vid mer sömnbrist, men det hade känts bättre att få ladda upp med sömn de sista veckorna.

Drog August i pulka till dagis idag, fick skäll av min sjukgymnast sedan och jag kände väl själv också att det kanske inte var dagens smartaste drag. Men han tyckte att det var kul och det är inte så ofta det är snö och de inte har hunnit sanda än. Men uppe på Vasabron grät han för där blåste det så mycket, han fick åka baklänges istället och då blev han nöjd igen. Han var väldigt stolt över pulkaturen när han kom till dagis.

Jag körde lite vattengympa på förmiddagen och det var skönt, men jag hade ganska ont idag. När jag skulle gå hem stod det ett gäng poliser på baksidan av sjukhuset, de hade med sig en pikétbil och gick omkring med apstora vapen (k-pistar kanske?). Kändes ju lugnande...NOT! Men sedan hoppade de in i bilen och åkte så de kanske bara var ute och luftade sig lite.

När Rickard kom hem från jobbet idag gick vi ut i snön hela familjen. Det var riktigt bitande kallt ute när solen gått ner, men det är ju så härligt med vinter! August åkte i pulkan, med sina skidglsögon på sig för att inte få snö och blåst i ögonen. Sedan pulsade han i snön på hemvägen och hade jättefina äppelkinder när vi kom hem!

Inga kommentarer: