lördag 26 december 2009

Mysig jul!

Vi har haft några supermysiga dagar och det blev verkligen en så lyckad jul för August som jag hade hoppats. Det mesta har fungerat bra, han har ätit och sovit skapligt så han inte har spårat ur. Det har blivit ett par ganska sena kvällar, han har inte somnat förrän runt tiotiden, men i gengäld har han sovit till halv nio så det är helt OK.

Han fick lagom mycket julklappar och bra saker. Jag gillar inte för mycket prylar och så vill jag att han ska kunna uppskatta det han får, så jag vill inte att det ska bli alldeles för mycket och det har det inte blivit heller. En del leksaker såklart, några lite större grejor och så lite kläder och pyjamaser. Håller som bäst på att tvätta alla kläder och pyjamaser nu så att han kan få börja använda det. Vi fick också fina julklappar, och lagom. Rickard och jag hade bestämt med våra syskon att inte byta julklappar utan vi köpte till våra föräldrar och diverse barn och det var alldeles lagom. Jag fick presentkort på Hud- och Hårkompaniet och Bokia, precis som jag önskat mig. Rickard har beställt en länk till ett halsband där det ska graveras in August. När bebisen är född kan jag önska mig en länk till med bebisens namn på. Lite annat smått och gott fick jag och var mer än nöjd, övriga verkade också nöjda.

August älskade tomten och tur var väl det, han hade väntat flera månader! Han hade sådan tur att tomten kom både på förmiddagen och på kvällen och när han kom den andra gången fick han till och med en kram.

Igår åkte vi ut till Båsenberga som hade säsongspremiär i backen, för att August skulle få prova sina nya skidor, pjäxor och hjälm. Det gick jättebra, även om han nog helst bara hade åkt transportbandet upp eftersom han tycker att det är roligare än att åka nedför... Men det gick bra nedför också och nog hade han lite bättre styrsel på benen än i februari då han testade första gången. Vi hade ju kanske inte tänkt att han skulle börja åka skidor vid 20 månaders ålder, men han var så sugen när vi var i fjällen att han fick göra det. Ska man göra som "experterna" säger så ska man ju börja med längdskidor för att träna balans och teknik, men nu är det ju inte det han vill göra. Dessutom så är det större chanser att det finns snö i slalombacken än på marken där vi bor eftersom konstsnön inte smälter bort lika lätt, och man behöver ju inte alltid göra allt som man "ska".

Igår kväll var vi hemma hos min storebror och hans familj och det var också mysigt. Men nu har vi kommit hem med alla grejor och packat upp och städat och August leker för fullt med alla sina saker. De mest populära (förutom skidorna) var nog doktorsgrejorna, dammsugaren, traktorn som är en kopia av hans farfars riktiga traktor, den andra traktorn med släp, brandbilen och polisbilen. Han fick också lego, en bondgård, rosa skor och strumpor till dockan, trämat, mjukis-lussebullar, pussel och spel och så kläder och pyjamaser och han blev glad för allt!

Har lagt in ett par inlägg här nedanför med lite bilder.

Inga kommentarer: