torsdag 19 november 2009

På topp!

Jag läste nyligen om en undersökning där det visat sig att gravida inte alls får "gröt" i hjärnan, tankeverksamheten funkar som vanligt när man är gravid. Vad skönt, det känns ju bra...

Undrar om det är därför dagispersonalen har tagit för vana att varje morgon och eftermiddag när jag går ut från dagis säga:
"Glöm inte att ta av dig tossorna"
Och det är ju på förekommen anledning de säger det... Känns ju bra att de inte bara får se efter barnen, utan även föräldrarna.

Eller så är det därför som jag höll på att bli lynchad av min kollega igår. När jag kom till jobbet mötte hon mig med ett strålande leende och berättade glädjestrålande att det fanns tårta.
"Jaha, vem bjuder då? frågade jag, fortfarande halvsovandes trots att jag hunnit gå fram och tillbaka till dagis innan jag kom till jobbet.
"Gissa!" Vid det här laget stod hon nästan och småhoppade av iver.
"Ja, jag vet inte, är det någon som är här och hälsar på?" undrade jag.
"Marie, du ska nog inte ha någon tårta!
"Nähä, vaddå då?" (jag fortfarande halvsovande)
Nu skrek hon nästan: "Det är ju jag som bjuder, jag fyller ju år!"

Jaha ja, jag det hade jag nog hört talas om...

2 kommentarer:

Challe sa...

moahahahaha! undra om det var åsa! att du kunde glömma. hihi! :)

Maria sa...

Men gud det där med tossor och graviditet alltså.. När vi varit på Tittut i Stockholm och fått veta att det var en Maja i magen så glömde jag att ta av mig tossorna och gick alltså en bit på huvudstadens gator med läckra blå fötter :D Jag var ju så vedervärdigt tjock att jag inte såg fötterna och uppenbarligen så vedervärdigt tjock att ingen av de som var med mig heller såg mina fötter (min man och min bror då). Ha ha här kommer lantisen liksom! Och vad vi skrattade sedan :D