lördag 28 november 2009

Lördag

Hela lägenheten är fint adventspyntad, mysigt! Jag gillar julen och det är så mysigt med alla stjärnor och ljus. Jag byter ju inte gardiner, men jag tycker att det blir så fint ändå. Vi har mest vita och beiga gardiner och jag tycker att det är snyggt med adventsstjärnorna i fönstren och så kommer det röda i dukar och tomtar. Jag brukar faktiskt plocka fram lite tomtar också redan till advent, då är liksom hela julstöket klart. Inte så mycket pynt, men lite röda dukar och några tomtar här och var. Sedan är det bara julgranen kvar men den tar vi inte in förrän dagen innan julafton. Kanske någon dag tidigare förresten, eftersom vi inte är hemma juldagarna - vi måste ju hinna se den.

Ikväll kommer Sofie och Per hit på middag, trevligt! Kul med folk som tar initiativ, häromdagen kom ett sms från Sofie: "Middag hos er på lördag kväll?". Fast jag ska väl kanske tillägga att vi hade pratat om det innan, hon bjöd inte bara in dem... Frågan var ju bara vad vi skulle bjuda på. Idétorka, men till slut bestämde vi oss för hamburgare. Låter väl supertråkigt, men det blir hemgjorda hamburgare med hembakat bröd. Till det ska vi servera ugnsrostade rotsaker, hemlagad coleslaw, tomatsalsa och några såser. Då låter det väl OK? Dessert tar de med sig, men det blir nog dubbla desserter eftersom vi också är sugna på att göra en. Men det är nog ingen av oss som är bang för sötsaker så det går säkert ner. Kladdkaka med kanel- och kardemummafudge blir vårt bidrag i alla fall.

1 kommentar:

Coco sa...

Hejsan kompis! Jag blir så glad när andra busiga barn kommenterar i min blogg! Din blogg var ju superfin och din no.1 mössa skule jag vilja ha! :)
Kram // Coco