tisdag 20 oktober 2009

Vuxenpoäng!

Imorgon ska vi på föräldramöte på dagis, det känns väldigt vuxet. Känns inte som att det var så länge sedan mina föräldrar var på föräldramöte för mig... Rickards mamma ska vara här hemma hos August så att Rickard och jag kan gå båda två. Lite minskade nog dock mina vuxenpoäng när jag fick skriva på "fikalistan" att jag vill ha saft istället för kaffe eller te...

August har träffat en läkare idag för att "bvc-tanten" tyckte att det var bra att hans knöl i bakhuvudet blev kollad. Det tyckte nog jag också, det är lite obehagligt med knölar och om man googlar på förstorade lymfkörtlar så får man en massa cancerträffar. Läkaren började med att känna på Augusts hals, varpå han kände att hon nog inte hade så bra koll och talade om för henne att det var i nacken hon skulle känna... När hon sedan klämde honom på magen så gapskrattade han. August gillar läkare, det är bra för på fredag ska han till kirurgmottagningen. Jag trodde att hans testiklar var färdigkollade, men tydligen inte eftersom det kom en kallelse för ett tag sedan. Enligt bvc så håller de tydligen koll på det ett bra tag. Ja, inte gör det oss något eftersom August som sagt inte har något emot att gå till doktorn. Det kan ju bero på att han aldrig har varit sjuk när han träffat läkare, det har mest varit diverse kontroller. Visserligen har han ju fått ett gäng sprutor, nu senast två stycken med TBE-vaccin i somras, men det bekommer honom inte så värst. Och sist han var på kirurgmottagningen så fick han leka med en polisbil inne hos läkaren och så fick han ett Bamseklistermärke när han var klar - då var lyckan gjord!

Inga kommentarer: