måndag 12 oktober 2009

Vaccination

Imorgon ska jag vaccinera mig mot den nya influensan. Jag har varit tveksam in i det längsta, funderat på om vaccinet skulle kunna skada bebisen i magen och så. Men nu har jag hört så många läkare rekomendera vaccinationen och det senaste jag hörde var att ämnena i vaccinet är för stora för att kunna gå över till moderkakan, så nu blir det nog en spruta imorgon i alla fall. Dessutom så blir ju fostret skyddat mot influensan till viss del och det kan ju vara bra eftersom bebisen kommer i "sjukdomstider" och August är för liten för att få vaccinet.

Undrar bara hur många gravida det kan finnas i den här stan? Det stod att jag skulle ställa mig i "kö 3", låter som det ska bli folkstorm...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kö 3 är det som gäller för mig också, kanske är "gravidkön" och de andra för andra riskgrupper?!
Kram Hanna

Anonym sa...

Kö 3 är det som gäller för mej med så vi kanske syns då:) Lycka till! kram/ Sara

H sa...

Nja rökning har aldrig varit svårt att styra..kan gå 3 veckor mellan ciggen..ibland månader.. men godis..hmm är glad om det blir varannan dag :/ min stora drog tyvärr..haha

Tack föresten :D