torsdag 10 september 2009

Illa

Trodde att jag mådde så bra nu att jag kunde dra ner lite på mina Lergigantabletter som jag fått utskrivna mot min hemska sommar, eller snarare mot illamåendet såklart. Har tagit två om dagen och ibland tre förut. I början mådde jag illa trots tabletterna, men medicinen tog ändå bort värsta udden av det hela. Nu de senaste veckorna har jag inte mått illa alls när jag tagit tabletterna och därför har jag provat några gånger att dra ner till en om dagen. Det får jag nog ge upp nu - det går inte! Några gånger har jag mått skapligt på kvällen, men oftast kommer illamåendet tillbaka då, och det kommer ALLTID dagen efter. Oavsett om jag tar min vanliga dos då så är dagen efter ett "dra ner-försök" hemsk! Så nu får jag väl ge upp och fortsätta knapra i mig tabletterna trots att det är lite olustigt att stoppa i sig en massa medicin som bebisen därinne ska få dela med mig. Jag har ju ändå fått medicinen av läkaren på mvc så det borde ju vara lugnt.

Annars är det full fart i magen, nu kan Rickard känna vår lilla böna utanpå magen också när den gympar därinne. Det känns ju lite lugnare också, när man kan känna att det finns liv därinne. Jag är ju rätt nojig av mig...

August pussar på bebisen (magen) och funderar mycket på det här med bebisar, helst vill han ha en röd bebis. Det brukar de ju vara i början så det kan vi väl förhoppningsvis ordna. Jag har beställt några böcker om bebisar och små storasyskon som vi har börjat kika lite i. Idag när vi var på barnmusiken berättade August att han ska bli storebror när bebisen kommer ut.

Jag var hemma från jobbet måndag och tisdag med världens dunderförkylning (inte svininfluensa). Den gick ganska fort över, men jag var rätt däckad några dagar trots att jag inte hade feber. Det fick mig att nästan bestämma mig för att ta vaccinet mot influensan, trots att jag varit väldigt tveksam innan. Det verkar ju inte som att det där vaccinet är så himla testat, men jag känner mig inte alls sugen på att dra på mig en rejäl influensa. Jag blir alltid så himla sjuk när jag får feber så om jag undvika det som höggravid så vill jag nog försöka göra det.

Nu ska jag kolla klart på Idol och sedan blir det lite sömn, ligger efter med det.

Inga kommentarer: