söndag 6 september 2009

Hjälp mig att lösa mysteriet

med vad min son pratar om:

August (samtidigt som han lyfter på soffkuddarna och letar efter något): "Tasse! Tasse! Tasse!"
Jag: "Vad letar du efter?"
August: "Efter katterna."
Jag: "Vilka katter?" (Eftersom han inte har några katter och vad jag vet inte har någon film om katter heller)
August: "Ja, de små röda." (Fortsätter att leta)

Vad pratar han om?

Uppdate: Finns tydligen en katt som heter Tasse i Postis-Per, fast den är väl svart vad jag vet.

Uppdate 2: Har från säkra källor fått veta att katten i Postis-Per heter Frasse, men August kan ju inte säga f eller r så bra. Men där avslöjades det hur engagerad mamman är i sonens filmer... Kan ju försvara mig med att han inte ser på TV, bara lugna filmer där jag vet (ungefär i alla fall...) vad som händer. Och han ser mest dockfilmer, inga hetsiga tecknade Disneyfilmer, så jag känner mig rätt trygg trots att jag inte vet vad alla figurer heter. Men jag har full koll på Lilla Röda Traktorn i alla fall.

Inga kommentarer: