fredag 24 juli 2009

"Ungen!"

Har läst i Trotsboken att det uppstår småkonflikter mellan 2-3-åringar och deras föräldrar var tredje minut och större konflikter tre till fyra gånger i timmen. Tror bestämt att stämmer precis, för herregud vad det bråkas här hemma. Bryt ihop och kom igen verkar vara Augusts mantra just nu och vissa dagar är det inte långt ifrån att jag tar efter... Försöker dock tänka att det är han själv som har det jobbigast sådana tillfällen då han gråter hysteriskt i en timme för att jag brett leverpastej på hans macka när han hade tänkt att Rickard skulle göra det, eller något annat lika traumatiskt...

Mysig är han i alla fall mellan raseriutbrotten, han funderar och resonerar och berättar sagor, sjunger sånger och leker långa, långa stunder för sig själv - helt uppslukad av leken.

Jag har ganska bra ordning på mina saker, men när jag tappar bort något så är jag inte så bra på att leta reda på det igen. Det är något som August verkar ha ärvt, idag har han nämligen tappat bort sin bil flera gånger. Jag menar, en stor BobbyCar med tillhörande husvagn är ju inget som försvinner i tomma intet inne i en lägenhet...

Augusts kommentar när han hittade en bit purjulök i maten:
"Har pappa ogräs i maten?"

I natt sov jag på soffan för jag tycker att det är så jobbigt när August ligger mellan oss och sparkar på mig. I morse frågade jag Rickard hur August sovit och när han vaknade. Rickard svarade att August sovit i vår säng sedan klockan ett och att han vaknade vid halv sju. August:
"Vaknade tio i åtta, sin säng!"

1 kommentar:

Titti sa...

Åhh vad jag är glad att August verkar vara som Arvid. Bryta ihop och komma igen. Fast konstigt nog går det bättre när vi är iväg på nått kul, ex igår på kolmården, inte ett enda sammanbrott! Men det vänder nån gång...?!