torsdag 23 juli 2009

Firat i dagarna två ;-)

Idag jar jag firat min födelsedag, men firandet började redan igår. Jag skulle bli överraskningsfirad, något som jag omedvetet höll på att förstöra eftersom jag försökte planera in samma sak och till och med hade bokat barnvakt (som Rickard redan hade gjort, men de hade vett att inte säga något när jag också ringde). Jag var också lite byrdd över att Sofie aldrig svarade när jag ringde henne, men till slut blev allt jättebra i alla fall. Sofie och Per kom hem till oss i går eftermiddag, fullastade med mat. Rickard och hon hade planerat tillsammans och vi grillade kyckling, åt hemlagad potatissallad, bröd, grönsaker och supergod efterrätt, även den tillagad på grillen.

Efter maten begav vi oss ner till Djulö för säsongens sista allsångskväll. Som vanligt var det Gabriel Forss som höll i det hela och kvällens gäst var Magnus Carlsson, det var jättebra och vi hade väldigt roligt. När det började närma sig slutet på kvällen annonserades en hemlig gäst och helt plötsligt dök Carola upp! Tydligen var det en del som redan visste det, hade hört när hon repeterade tidigare på dagen, men jag hade helt missat det och fick en riktig överraskning. Jag har lyssnat mycket på Carola under min uppväxt och på senare år har jag lyssnat en del på hennes ballader och vaggvisor, tycker att hon har en del fina texter. Man kan tycka en del om hennes ibland ganska klumpiga uttalanden, men faktum är att hon är en stor artist med en fantastisk röst och jag tyckte att det var jättekul att se henne live - en vanlig vardagkväll i lilla Katrineholm. Sedan kan jag också tycka att hon väl kan få vara lite divig - varför ska vi vara så himla lagom i Sverige jämt? Det är ju ingen som reagerar på alla utländska divor och deras krav på hotell, loger och annat när de kommer på Sverigebesök. Hur som helst, en jätterolig kväll var det med en cool avslutning!

I morse blev jag väckt av mina killar här hemma, de hade med frukost på sängen till mig - och August. För som August sagt när vi har pratat om att mamma ska ha kalas:
"Augusts kas osså, och pappas osså"
Det är viktigt med rättvisa!

Jag fick också jättefina blommor och presenter. Resten av dagen har jag bakat tårtor och fixat här hemma, tillsammans med familjen. Mina gäster kom vid 17-tiden och bjöds på hemgjorda köttfärspiroger med diverse tillbehör samt två olika sorters tårtor. Det smakade gott och alla verkade bli mätta och nöjda. Det som blev över av maten tog min lillebror och hans tjej med sig till matlådor. Jag fick jättefina presenter, bara sådant jag hade önskat mig = Björn Borg-trosor, presentkort på Bokia, presentkort på Hud- och Hårkompaniet och biljetter till Sol Vind och Vatten på Tisdad slott i Nyköping. Det är en konsert med olika artister som sjunger Ted Gärdestad och det ska bli jätteroligt!

Nu regnar det, hoppas det blir lite svalare för imorgon förmiddag ska jag ut på långpass!

1 kommentar:

Titti sa...

det låter som en härlig födelsedag! Kul! Sol, vind och vatten ska vi på i nästa vecka uppe i Hälsingland. Det ska blir mysigt!
Kram