söndag 29 mars 2009

Shopping

Nu kommer det längre och längre meningar från August:

"Mamma bära August"

"Pappa köra vagnen"
Idag har vi varit i Örebro och shoppat lite. Det var väldigt längesen vi var där och jag var lite nyfiken på att se hur det blev när de byggde ut Marieberg. Först tog vi en sväng till Babyproffsen och kollade in lite sulkys. Vi funderar på att köpa en till sommaren, en som tar lite mindre plats i bilen än vagnen vi har. När vi ska köpa en så blir det nog antagligen en Emmaljunga Scooter, men vi väntar nog ett tag till - jag tycker att det är så skönt att ha August vänd mot mig när vi är ute och går och han verkar också trivas med det.

När vi kom till Marieberg började vi med att äta lunch tillsammans med min mamma och mormor som också var på shoppingtur. Sedan gick vi runt och kollade in alla nya affärer. Vi hittade lite smått och gott, bland annat saker som ska fylla Augusts påskägg:


När vi kom hem gick vi en liten promenad och plockade påskris. Och ja, vi bröt lite mot allemansrätten. Vi klippte lite grenar från växande björksly eftersom vi inte hittade något färdigklippt och vi inte längre har någon björk i trädgården. Fast det där slyet kommer nog att bli bortröjt i alla fall så småningom så vi kanske inte gjorde ett jätteallvarligt brott...
Sedan skulle det pyntas:
Efter en stund upptäckte jag att det fattades ganska många ägg, här hittade jag dem:


Han är inte dum, gullungen!

2 kommentarer:

Titti sa...

Haha, vilken kille! Han vet precos hur det ska vara. Vilken mysig köksvrå han har!

Anonym sa...

Det är så häftigt när de sätter ihop fler och fler ord, blir lika fascinerad varje gång jag får höra något nytt. De snappar så fort.
Tack goa du för tipsen. Jag är bättre nu. Mkt slem men jag får upp det nu iaf. Faktiskt lite roligt att du skrev om det där med motstond för utan att jag viste om det har jag gjort något sånt. Antagligen inte på rätt sätt men hållt för tracken och så har det gått lättare att få upp det.
Många kramar till dig från Ulrika.