måndag 30 mars 2009

Lärorikt!

Idag har jag haft en spännande dag på jobbet. Bland annat så har jag lärt mig skillnaden på rotsystemen hos gran och tall - det lärde jag mig på vår internutbildning på eftermiddagen och det är verkligen a och o för en sjukgymnast att kunna det!

Min kollega, K, kom också och ville prata med mig:
K: Jo Marie, eftersom du ska vara hos oss på strokeavdelningen på onsdagar så undrar jag om du kan ha två studenter på onsdag?
Jag: såg ut som ett stort frågetecken...
Vår chef har åkt till Idre och missade den lilla detaljen att berätta för mig att jag ska börja jobba lite på stroke. Det gör inte så mycket, det var bara kul att jag fick veta det för det ska bli kul. Jag förstår bara inte hur mina stackars kollegor ska klara sig utan mig på ortopeden på fredagarna... Min praodag, då gör jag bara som jag blir tillsagd - inte en tankeverksamhet. Så är det inte på stroke...

August och jag har satt upp ett litet tält idag, i gästrummet. Det var min kollega som köpte det åt oss på Citygross eftersom vi inte har det här i stan. Tack snälla A-C för hjälpen! Och varsågod för alla steg!

1 kommentar:

Jessika sa...

Hej!
Jag måste ju kommentera ditt tidigare inlägg... Jag har faktiskt inte hjälm när jag går till jobbet. Det var ett förslag från kollegorna men jag har inte anammat detta. Inte för att det inte skulle behövas, jag har ramlat tre gånger i vinter! Men nu verkar ju snön vara borta så nu vågar jag mig ut och gå igen! Tur att man inte är så gammal, isåfall skulle väl alla höftleder jag har vara av vid det här laget... :-)
Kram!!!