lördag 21 mars 2009

I´m back!

Först hade jag lite vila från bloggen ett par dagar, bland annat för att jag hade Meandi-party i tisdags. Det var mycket trevligt även om jag först var lite nervös att det skulle bli överfullt med folk eftersom jag hade glömt hur mycket folk jag bjudit, och sedan var lite nervös för att en massa folk lämnade återbud samma dag och några inte orkade svara alls. Det blev alldeles lagom med folk till slut.

Men sedan, när jag verkligen ville skriva, då - lade vårt j...a Internet ner och sedan har det krånglat hela veckan. Nu funkar det i alla fall.

En sak som jag har funderat på är varför det verkar vara så himla svårt att cykla på cykelbanor? Det är ju inget problem som gör mig sömnlös på nätterna, men då och då när jag kör bil så funderar jag ändå. Om det finns en rak och fin cykelbana precis bredvid stora vägen, varför väljer man då att cykla mitt ibland bilarna? Och dessutom fäller ut en liten flagga från pakethållaren så att inte bilarna ska köra så nära?

Idag har det varit en riktig friluftsdag. På förmiddagen jobbade Rickard och August i trädgården och jag var på vårupptakt med löparklubben. Vi sprang ett lätt distanspass på ca 12 km och det hände väl inga större missöden, inte mer än ett näsblod, två vilselöpare och glansis mer än halv vägen - bra vägval! Jag sprang hela vägen och gladde mig åt maten vi skulle få efteråt, jag hoppades på pasta med köttfärssås som vi brukar få. Men när vi kom tillbaka visade det sig att det blivit något missförstånd, "matgruppen" hade lämnat återbud utan att någon visste det. Istället hade någon i all hast införskaffat bananer och kexchoklad. Gott det också, men inte som köttfärssås...

På eftermiddagen tog August och jag en långpromenad tillsammans med Benita och Bobo. Den ungen är verkligen så söt så man vill äta upp honom!

Sedan var det meningen att jag och August skulle cykla och handla, men han ville åka bil och det gick jag med på utan större protester.

Imorgon ska jag och August till Linghem och hälsa på en av mina bästa kompisar, Matilda, som har fått en liten son. Han heter Isidor och är tre veckor gammal. Ett fint gratulationskort är tillverkat, bebiskläder inhandlade och storebrorspresenter fint inslagna. Nu fattas bara mammapresenten som nog får bli en stor, fin blombukett, vi har en söndagsöppen blomsteraffär här i stan. Jag tycker att det är rätt viktigt med en present till den nyblivna mamman faktiskt.

Inga kommentarer: