söndag 1 februari 2009

Åååå!

Jag blir så irriterad på folk som vet så mycket om barn, fast de inte har några själva (än)! Som verkar tro att barn är en klump modellera som föräldrarna kan forma som de vill. Som menar på att det är bra att lämna bort barnen ofta och tidigt för då blir de trygga med det. Eller hur? Eller så kan det ju vara så att barn behöver sina föräldrar. August hade knappast blivit tryggare av att vi lämnat bort honom ofta när han var liten, han var ju inte mogen för det då. Jag kan nog tycka att det är lite osunt med barn som inte reagerar på att bli bortlämnade när de är små, det känns mer naturligt att de vill vara med sina föräldrar.

Men det är ju lätt att säga saker innan man själv får barn. Jag trodde ju till exempel att det räckte med bra rutiner för att barnen skulle somna snällt vid samma tid varje kväll...

Och de lär ju bli varse när deras klump modellera tittar ut så småningom!

5 kommentarer:

Anonym sa...

!!!!!!!

Kram

Anonym sa...

!!!!!!!

Kram

Camilla sa...

Många tankar och invändningar har folk om barnuppfostran. Man hör hela tiden vad som är rätt och vad som är fel, bra eller dåligt.
Tex. det här med godis, kakor och efterrätter.
Jag tänker så att jag själv aldrig skulle klara ett liv utan det lilla extra ibland, så då tänker jag att Hilma måste få ha lite fest ibland också=).
Ha det bra!
Kram

Camilla sa...

Man äter mest efterrätt när man är bortbjuden, men jag hittade en förpackning chokladmousse i skafferiet och tänkte att vi skulle festa till. Åt man inte efterrätt på söndagar när man var liten, eller var det bara vi som gjorde det=)!?
Det är samma sak med fikabröd, det är inget man äter varje dag. Det blir när man är borta och när man har främmande (konstigt ord). Nu förstår dom lite mera, så det är svårare att säga nej och så sitter alla andra och äter.
Som sagt, man bestämmer över sitt eget barn, som tur är=).

Ha en bra dag!

Nita sa...

Helt rätt! Jag tillhör också den där kategorin av konstiga föräldrar som inte gärna lämnar bort mina barn. Tycker väl att poängen med att satt barn till världen är att ta hand om dem. Men även äldre som fått barn för länge sedan är också militäriska experter och har totalt glömt hur jobbigt många saker är med barn och det är något som retar mig.
Kram och nyp i r.....