fredag 9 januari 2009

Ut med julen

Igår förmiddag fick jag för mig att jag ville städa ut julen. Jag började lite smått, men sedan kände jag att det nog gällde att ta vara på vintern och snön. August var helt nöjd med att jag städade, han fick sitta i soffan och titta på Tomas Tåget. När jag frågade om han ville ut och åka pulka så skakade han glatt på huvudet och gömde sig bakom soffan. Men eftersom det nu var för hans skull jag tänkte gå ut så halade jag fram honom och tog med mig honom ut (det hade ju varit snyggt annars, om jag lämnat honom bakom soffan och åkt pulka själv). Han måste verkligen känna att hans åsikter är något att räkna med, stackarn.

Väl ute så tyckte vi båda att det var kul, vi åkte pulka i sjukhusparken och passade även på att leka lite i lekparken. August ville gärna åka i den största rutschkanan med mig, men det fick han inte. Vi gjorde det härom dagen och det höll på att sluta i förskräckelse - snöiga termobyxor gjorde att rutschkanan, som i vanliga fall är lite seg, avverkades på typ 0,2 sekunder och vi hamnade låångt utanför när vi landade.

Jag städade hela eftermiddagen och eftersom jag gör allting helhjärtat så var jag helt utpumpad när Rickard kom hem från jobbet. Jag låg raklång på golvet medan August satt på min mage och hoppade.

Idag var jag och August i simhallen på förmiddagen, jättemysigt! Fast var är alla människor egentligen, vi var själva i lilla bassängen. Det måste väl finnas fler daglediga/arbetslösa/föräldralediga?

När Rickard kom hem från jobbet åkte vi en sväng till Norrköping, där tillbringade vi eftermiddagen. Lite shopping blev det, men inte alltför mycket - plånböckerna är inte så tjocka i januari...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du fått gjort mycket. :) Härligt att åka pulka. Det vill jag också göra, hundra år sedan sist. :(
Tack, det räcker väldigt bra med en kram och din medkänsla. känns faktiskt bättre när jag får sånna gulliga kommentarer. Du som är sjukgymnast tycker kanske jag gjorde fel men du vet ju själv hur roligt det är att träna osv. :) Tror inte jag ska säga ngt till syrran iaf, hon är också sjukgymnast och blir arg på mig när jag inte sköter mig.;)
Ha en underbar helg.
Stor kram från Ulrika.

Anonym sa...

Halloj! God fortsättnign ¨på 2009!

Att städa ut julen och göra vår är för mig lika mysigt som att jula! Men nu var det visst bara 11 veckor kvar till sommartid!

Mysigt det ser ut med kuddhörnan, och läsa kan han redan ser jag ;o)