onsdag 7 januari 2009

Kompisar!


Det gick bra att åka pulka med Zandra och Clara, både August och jag höll humöret uppe och vi hade en jätterolig förmiddag! Men jag tyckte att det var lite konstigt att August var det enda barnet i hela sjukhusparken som hade hjälm på sig, jag har för mig att alla hade hjälm när jag var liten.


Idag har August och jag varit i Björkvik hos våra nya kompisar Maria och Alwin, ja och så var ju deras man/pappa Jörgen hemma också. Vi hade en jättetrevlig dag, en helmysig familj! Hoppas de vill komma och hälsa på oss också någon gång. Först var vi i deras stall och hälsade på katter, kaniner och hästar - August var helt lyrisk. Det fanns flera kattungar och de var ju hur söta som helst. Och snabba också, till Augusts stora förtret... August och Alwin red lite på ett litet charmtroll som heter Julle (tror jag?) och det tyckte August var jättemysigt.

Fast man ska ju ha hjälm när man rider...


August och Alwin fick också arbeta lite i stallet, det är ju inte gratis att rida, haha.



I bakgrunden syns några av Marias hästar


Alwin och August kollar in dammsugaren

Alwin trodde nog att August var ännu ett husdjur för han klappade på honom hela tiden...

Efter stallvisiten åkte vi hem till Maria, Jörgen och Alwin, där blev det lunch, lek, ett par tupplurar och fika - mysigt! Småkillarna lekte bra ihop när de var vakna samtidigt även om de var rätt intresserade av samma leksaker samtidigt. Men Alwin var snäll och lånade ut sina saker och August brukar vara ganska snäll mot andra barn. August blev väldigt imponerad av Alwins dammsugare, vill ha! På väg hem hade vi lite ärenden på stan och då passade vi på att titta efter en dammsugare på leksaksaffären. Tyvärr hade de slut på de billiga dammsugarna jag såg innan jul, så jag köpte ingen idag. Det får bli en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Alwin kanske borde umgås mer med folk och mindre med djur ;) Men de var söta ihop! Tack för ett jättetrevligt besök och ett gulligt inlägg om oss :)

Anonym sa...

Maw! Pulka i sjukhusbacken! Kult. Min mormor bor nära så vi åkte alltid när vi var små. Ibland åkte vi på sopsäckar med, bästa glidet. Å, jag vill också åka. Haha. Kanske går ge mig ut nån natt i helgen.. Kan ju skrämma barnen annars.. Haha.