måndag 5 januari 2009

Umpa

Jag tycker att det är gulligt med barn som har en snuttefilt, ett gosedjur eller något annat som de gärna har när de ska sova eller mysa. August har flera snuttefiltar och massor av gosedjur, men det har inte spelat honom så stor roll vad han har när han ska sova - bara det är något att plocka med. Men nu har han hittat sin kompis, nämligen Umpa. Umpa är en apa som är minst en meter lång och har världens klumpfot. Han (eller hon, jag är inte helt säker på det där) tar upp större plats än August gör i sängen. Men i sängen ska apan vara när August ska sova. Och jag behöver ju inte grubbla så mycket på det, bara han inte kräver att apan ska få sova i vår säng när August gör det...


Idag kom min mamma och morfar in och hälsade på. August lagade mat till dem och så fick min mamma äran att passa Umpa:

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah! August har såna där snygga designbilar. Om jag inte får några ungar så ska jag ha en sån bil själv, lätt. Snyggaa. :)