tisdag 16 december 2008

Juligt

Ja gud vad jag lät bitter i gårdagens inlägg... Fast ibland måste man få gnälla lite. Och jag vill förtydliga att det ju alltså inte är patienterna jag klagar på, utan avdelningspersonalen som inte bjuder. Men det är väl förmodligen för att de inte tänker på det, inte för att de är snåla. Hoppas jag. De allra flesta syrrorna och uskorna är ju faktiskt snälla och gulliga, det är bara en och annan surkart ;-).

Och idag på APM:en togs det upp att kökahanddukarna går åt alldeles för fort. Hmm, undrar vems fel det är?? Jag tog faktiskt på mig skulden, men påpekade att handdukarna kan hänga längre om man som sagt tvättar av sig lite innan man använder dem... Vi skulle visst få Torkypapper också.

Mycket jul och pyssel idag. August och jag har inhandlat de sista julklapparna idag, Rickard har kokat och griljerat skinka och nu fixar vi gardinerna i det sista rummet som är Renoverat. Hurra, nu är vi klara! Bara lite småplock kvar, som tavlor och annat "fix". Nu har vi riktigt fint hemma och det blev så rymligt! Sex rum har vi nu, jätteskönt! Visserligen två genomgångsrum, men ändå.

Nu ska vi nog provsmaka skinkan, alldeles för tidigt. Men eftersom vi åker till Rickards föräldrar dagen innan julafton, åker till mina föräldrar på julafton och stannar till annandagen så får man tjuvstarta tycker jag. Annars hinner vi inte äta någon skinka alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner att jag vill kommentera att paramed aldrig fikar med oss, men kommer inte på nått bra att säga! Hmm, kanske dom inte är hos oss i fikatider, för dom har eget avd fika i sina lokaler? Ellr att mkt fika fås på helgerna då dom inte är där? (Och varför är dom inte det? Pat behöver träna fastän det är lö-sö och storhelger)
Nä, jag kommer inte på nått bra. Ska skärpa mig. Nästa ¨gång vi får nått gått ska jag komma ihåg att säga tilL!