torsdag 20 november 2008

Torsdag

Haha, tittade just på "Sjukhuset" och gissa vad de har där: ett snyggningsrum! Det stod en skylt utanför och så kunde de gå in där och snygga till sig lite innan de träffade patienterna. Skulle jag ha på mitt jobb, så jag kunde pudra näsan innan jag ska in till tanterna och gubbarna.

Härom dagen var det en patient som kallade mig för pojke, ser jag ut som en kille? Jag frågade en uska och hon svarade: "Nejdå... du har ju örhängen". Jaha, tack för det!

Det är knappt så att jag vill säga det högt för då bryts väl förtrollningen, men August har somnat själv två dagar i rad. Det är inte det att vi vill att han till varje pris ska somna själv, vi gör honom gärna sällskp, men då får det ju gärna ta lite kortare tid än 1,5 timme. Men nu har han i alla fall somnat själv i sin säng med sällskap av Carolas vaggvisor. Och snabbt har han somnat också, har bara tagit 20-30 minuter och han har inte ropat på oss alls. Skönt! Så länge det varar...

Tack, tack, tack till alla som röstade på Rickard! Tyvärr förlorade han med några få röster. Han som vann hade visserligen fuskröstat, men det hade vi också så det kan vi nog inte överklaga... Men som sagt: Tack för hjälpen! Vi bjuder på fest när vi sparat ihop till ett TV-spel istället. Och då vill jag hellre ha Play Station med Singstar än ett Wii.

Imorgon eftermiddag ska vi hälsa på ett par kompisar som fick en dotter för drygt två månader sedan. De har en treårig son också, så det kan nog bli full rulle. August är jätteintresserad av andra barn nu.

Igår åkte vi pulka! Det kom lite snö och det gäller att utnyttja. August, min mamma och jag gick ut en stund när jag kom hem från jobbet och så satte vi August i pulkan. Han tyckte att det var jätteroligt, han tröttnade aldrig. Till slut gick vi en promenad när vi hade tröttnat på att gå runt i trädgården.

Jag ska visst börja på pilates efter nyår... Hur gick det här till?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också börja på Pilates tror jag, och bli av med min stelhet och kanske bli vig igen. Vem kör det?
Hälsning Ingalill