tisdag 21 oktober 2008

Tack

för svaren. Det var intressant att höra att det finns olika anledningar till att man väljer initialer.

Och att man tänker olika på olika saker. Jag skriver ju ofta ut namn på personer och har inte tänkt så himla mycket på det, men är väldigt noga med vad jag lägger ut för bilder. Det har nog bara hänt ett par gånger att jag lagt ut bilder på andras barn och då har jag noga frågat innan om det är OK. Men jag har nog faktiskt aldrig frågat om lov innan jag skriver ut namn, fast jag skriver ju förstås inte ut efternamn och adress och så...

Ja, ja, huvudsaken är väl att man är lite medveten om att det som läggs ut på nätet kan hittas av alla och de allra flesta har ju en smula sunt förnuft.

Fast lite spännande är det när folk som jag inte känner så väldigt väl bara skriver en bokstav istället för namn. Jag är ju så nyfiken av mig så då kan jag sitta länge och fundera över om D betyder Daniel, David, Dennis eller något helt annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, hos oss står D för Daniel iallafall!