söndag 5 oktober 2008

Regn och rusk

Idag har det spöregnat. Och blåst. Massor! Riktigt höstväder har det varit. Det är väl bara att göra det bästa av det, så August och jag tog oss till badhuset. Vi gick dit och det var blött. Eller tja, August var ju torr och varm i vagnen men tro inte att han var tacksam för det. Han hade långtråkigt eftersom utsikten begränsas en aning av regnskyddet. Hela vägen satt han och gnolade uttråkat, men han blev glad när vi kom fram.



Vi hade bestämt träff med Zandra och Clara och vi fyra hade en jättemysig förmiddag. Det var betydligt skönare att vara i det blöta inomhus än utomhus kan jag säga. Tur att vi är morgonpigga också - det var lugnt i simhallen när vi kom, men när vi gick upp var det smockfullt i bassängen.

Nu blir det här inlägget mycket kortare än jag tänkt mig, bara så att ni vet. Jag har typ sju gånger kommit år någon knapp som markerar halva inlägget och sedan raderas det. Någon som vet vad kortkomandot är för det? Så kan jag försöka undvika det menar jag...

Jag är oftast motiverad när jag ska träna, det var jag inte idag. Lite småregnigt är ganska skönt, men spöregn och storm är inte lika mysigt. Jag gick och drog på det hur länge som helst och det visade sig vara ett bra drag. När jag äntligen masade mig iväg hade det nämligen slutat att regna och efter en stund kom solen fram också. Dagens visdom: Gör inte på förmiddagen vad du kan skjuta upp till eftermiddagen...

Det var fler som anammade det, det var massor av söndagspromenerare (heter det så?) ute och tog lite luft. Men det är klart, det är ju jättejobbigt att vara inne en hel dag -skönt med lite luft.

Nu ikväll har jag pluggat lite HLR, ska gå S-HLR i morgon. Det är hjärt- och lungräddning för sjukvårdspersonal där det även ingår att lära sig en halvautomatisk defibrilator. Det är ju meningen att man ska hinna träningen och provet som ska göras innan på arbetstid, men det gjorde jag inte förra veckan - vi hade massor av patienter - så det blev att göra det hemma på söndag kväll. Är det sådant som är inkörsporten till utbrändhet??

Nu är det godnatt, imorgon börjar en ny vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysig med badhus, jag är också sugen på det, men inte det lättaste med 2 vilddjur och en mamma.
Anton är farmors hund, och nu heter alla djur, inkl vår katt Anton. Det var ett av Hildas första ord också.
Ha en mysig kväll och lycka till med HLR:en, skulle också behöva uppdatera mig lite!

Jo, en tiara av nått slag ska jag ha på nobelmiddagen ;o)