måndag 22 september 2008

Uppdaterad språklista:

mamma
pappa
tutte (napp, bröst)
titta
aahh (varmt)
kucka (trycka, till exempel på en knapp)
dä (där)
oj då
ojojoj
bovva (blomma)
mommo (mormor, och det är dessutom bara hon som har hört det...)

Ibland härmar han lite andra ord och ljud (fast inga djurläten alls än så länge) och så förstår han ju nästan allt man säger känns det som.

I helgen kom en liten mening också. När han och jag kom hem med bilen så pekade han upp mot lägenheten och sa: "Pappa dä".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så roligt när det kommer nya ord och visst känns det som de förstår allt? Det tycker jag också.
Nu ska jag sova...
Har svårt att slita mig från datorn fast jag är så trött. Jag är lite knäpp... :)
Sköt om dig och stor kram.

Anonym sa...

Det var Ulrika som skrev det förra inlägget. Se vad trött jag är, nu går jag...Kram igen. :)