måndag 22 september 2008

Grabbdag!

I morse firade August in den nya veckan genom att sova till kvart i åtta, det vill säga han sov när jag gick till jobbet. Var för sover han alltid länge på måndagar? Lördag vore trevligare tycker jag.

Det har varit killträff här hemma idag. Nicklas, Tore och Axel har varit här på besök och Rickard uppger att det har varit full fart och väldigt roligt. Det har lekts i sandlådan, ätits lunch, fika och så har alla Augusts inneleksaker utforskats ordentligt. Artig som jag är (?) var jag bara hemma och vände efter jobbet och fortsatte sedan till simhallen. Tydligen är det tröttsamt att ha kompisar hemma för August fick väckas när jag åkte till simningen - klockan halv fyra! Det innebar också att jag inte träffade August förrän nu ikväll = barnabstinens!

På simningen idag körde vi massor av tävlingar och det var sjukt jobbigt! Bland annat så körde vi 1600 meter medley i lagkapp vilket innebar att var och en fick köra 100 meter fjäril, 100 rygg, 100 bröst och 100 frisim - max! Vi körde också idioten, mera fjäril, löpning i lilla bassängen och så undervattenssim. Jag klarade 35 meter under vattnet utan att andas idag, det var OK men inte pers. Nu är jag trött i kroppen, men det är bra för jag behövde lite tempoträning. Eftersom jag inte har kunnat springa så jättemycket de senaste veckorna så behövs det lite träning som får upp pulsen. Hoppas jag kan springa Lidingö på söndag. Fast bra kommer det inte att gå eftersom jag nästan bara vilar... Hoppas höften håller!

August och jag har haft "intensivgos " efter middagen nu ikväll och han har skrattat och tjutit av gläde nonstop i typ en timme. Härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Grabbarna undrar var den nya häftiga bobby caren (hur fasiken böjer man det ordet) är inhandlad? Det bör inhandlas minst en. Snarast!

Kram Niklas, Tores och Axels fru/mamma