lördag 27 september 2008

Söta småkillar!

Igår eftermiddag och kväll var vi på besök hos Rickards kusin Carro, hennes sambor Putte och deras som Mandus som är 8 månader. Mandus fick ärva lite kläder av August, men det kan han nog inte göra så länge till. Han väger nämligen ungefär lika mycket som August som är 16 månader. En riktigt knose, man ville nästan ta en tugga av hans fluffiga hull.

August är mycket förtjust i andra barn och vill gärna pussas och kramas, igår var inget undantag. Mandus tog tålmodigt emot utan att protestera alltför mycket. Jag skulle ta kort på killarna, det gick tyvärr inte. Ett kort hann jag med, sedan tog batteriet slut i kameran. Typiskt!
Vi hade i alla fall en supertrevlig kväll med tacos, sällskapsspel och så bugg förstås! Carro och Putte tävlingsdansar lite och håller även i danskurser så de är jätteduktiga på att dansa. Putte och jag dansade lite och det är så himla kul! De bor dessutom i ett jättestort hus som har varit affär så det finns gott om plats att dansa på.


Idag har jag och August varit på besök hos en till liten bebis. Han heter Bobo och är tre månader och helt ljuvlig! Hans pappa är från Senegal så Bobo är mulatt och hur söt som helst!

Jag gör ett undantag från min princip att inte lägga ut bilder på andras barn, Bobos mamma har gett sin tillåtelse för att jag ska få visa hur go´Bobo är:


Det var nära att det inte blev något besök, jag höll på att dö i trappen upp... Tur att inte vi bor på tredje våningen och måste släpa upp vagnen varje dag, jag var genomsvettig när jag kom upp. August tjöt av skratt för varje ”trappbump”. Det blev ju några ”bump” eftersom det var sju halvtrappor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Låter som en supertrevlig dag. Så roligt att August gillar andra barn så mycket. :)
Ha en mysig söndagkväll!
Stor kram från Ulrika.