söndag 4 januari 2015

Nyårsafton

På nyårsafton var vi hemma hos våra kompisar i och hade en kväll med lek och bus, god mat och trevligt sällskap. Istället för fyrverkerier valde vi mer miljö/barn/hund/plånboksvänliga alternativ och tände långa tomtebloss i ett träd och skickade upp rispapperslyktor (utan metalltråd) - både vuxna och barn var väldigt nöjda med det. Eftersom jag inte är så mycket för att dricka vin så var det ingen uppoffring för mig att köra, så vi åkte hem på natten. Alla barn var ganska trötta så vi firade tolvslaget lite tidigare och så åkte vi vid halv tolv. August var trots allt lite sugen på att se riktiga fyrverkerier så vi åkte vägen om Nyköpings Hus där jag gissade att många skulle samlas vid tolvslaget. Och mycket riktigt så exploderade hela himlen av färg och ljus när 2014 avslutades och även om jag tycker att fyrverkerier är både onödigt och otäckt och dessutom får ångest av alla tungmetaller som skickas ut så måste jag väl erkänna att det ju är ganska maffigt på en mörk himmel. Men jag skulle klara mig bra utan också.










Inga kommentarer: