söndag 3 augusti 2014

Sommarprojekt

Precis när sommarlovet började satte August och jag igång med ett projekt - Harry Potter-projektet. Jag har läst högt för honom, hela första och andra boken och vi har kommit en bit i trean också. När vi läst klart en bok har vi sett filmen och projektet avslutades i onsdags med ett besök på Harry Potter Exhibition - mycket uppskattat. August blev sorterad till sitt favoritelevhem, man kunde kolla på massor av rekvisita, prova quidditch, lyfta mandragoror, provsitta Hagrids fåtölj och en hel del annat.

Det var ju jag som tog initiativet till allt det här, jag har längtat efter att introducera August för Harry Potter-världen. Först var han lite tveksam eftersom han var rädd att det skulle vara för läskigt, men nu är han riktigt biten. Vi läser dock inga otäcka avsnitt på kvällen. Jag skulle tro att det här projektet får en fortsättning även om det kanske blir i en lugnare takt för det dröjer nog innan August är redo för de senare böckerna och filmerna.

Inga kommentarer: