fredag 22 augusti 2014

Gungar fram

Just nu sitter jag på en buss på väg till Stockholm. Vi ska fira att Rickards jobb fyller 25 år så de har lastat in folk i tre bussar som nu är på väg till en Ålandsfärja för det ska bli kryssning. Jag hade gärna varit hemma med barnen men Rickard sa att jag inte fick och det är ju i alla fall bara 24 timmar. Jag tycker att det är lite olustigt att åka ifrån barnen ifall det skulle hända något med oss eller dem, men jag hoppas att båten inte sjunker. Jag känner mig lite instängd på sådana båtar och har tänkt att jag aldrig skulle åka på kryssning med barnen som en semester eftersom jag tycker att det är tråkigt. Men nu var barnen så himla nyfikna och ville se bilder på nätet så vi får väl ta med dem på en kortare tur någon gång.

Rickard tyckte att jag kunde behöva vara lite social och det har han kanske rätt i. Det är bara det att jag blir så trött i huvudet av mycket folk om det inte innebär att man rör på sig/tävlar samtidigt. Hur jag ska orka äta middag klockan 21 ikväll förstår jag inte, men jag kanske kan sova lite innan.

Jag vill verkligen inte låta gnällig, det är massor av glada och trevliga människor med på resan och vi blir bjudna på allt, det är bara det att jag blir så trött i huvudet.

Inga kommentarer: