lördag 21 juni 2014

Fuck döden!

Ja, jag VET att döden kommer oundvikligt för alla, men jag är så trött på folk som säger "livet har sin gång"! Man ska inte dö när man inte är gammal, jag skiter i om det är oundvikligt! Här kan ni se ett klipp med en fantastisk människa som aldrig mer kommer att stå på scenen. En människa som jag aldrig hann se uppträda, för jag trodde ju inte att det var bråttom. Jag visste inte! Vi var inte nära vänner, inte alls, men redan första gången vi träffades kändes det som att det klickade mellan oss. De tillfällen vi sågs var dop, släktmiddagar, jämna födelsedagar och annat, kanske några gånger om året. Jag tyckte så mycket om henne, tänkte ofta att jag skulle åka och hälsa på Erik och Sara, skaffa biljetter till Operan. Jag sa det aldrig till dem och det blev aldrig av. Man kan inte ångra saker man gjort, men jag ångrar det jag inte gjorde. Men hur skulle jag kunna veta? Nästan ingen visste. Hon ville ha det så. Jobbade in i det sista, såg frisk och pigg ut. Men jag känner mig arg, nästan lite lurad. Det finns så många som hade velat ta farväl, säga det där som aldrig blir sagt. Hon levde sin dröm, in  det sista, oerhört vackert.

Säg det ni har tänkt säga, gör det ni hade tänkt göra. Livet är så skört, man vet aldrig när det är för sent. Gör inte en massa saker för att undvika skuldkänslor, men det som känns rätt i hjärtat - säg det!

Inga kommentarer: