söndag 11 maj 2014

Ny inredning

Idag har jag fått en ny duk till köksbordet! Irma bestämde igår kväll att hon ville åka till mina föräldrar och leka idag och inte kunde de motstå det när hon ringde och frågade, så hon har varit där hela dagen. När hon kom hem fick jag ett paket och ett kort, i paketet låg duken som hon hade gjort, jättefin!

August har haft fullt upp idag! Han var bjuden på två kalas som gick omlott med varandra, det ena var 12-14 och det andra 13-15. Att försöka få honom att gå på bara det ena var ju helt ogjort, så med lite logistikplanering och efter att ha frågat de som hade kalasen om det var ok blev det två kalas. Augusts kompis till honom var också bjuden på båda så jag skjutsade båda barnen till det första kalaset, sen fixade hennes föräldrar bytet vid 13.30, då blev det lika länge på varje kalas, och så hämtade Rickard båda när det andra kalaset var slut. Det var två nöjda kalasbarn som hade hunnit med både grillat och tårta på första stället och som kommit precis lagom till fikat på nästa ställe. En godispåse från varje kalas hade de också med sig... Elsa följde med hem och lekte här ett par timmar och sen kom ytterligare en klasskompis hit - de behöver tydligen inte vila hjärnan på ofta som jag...

Nu efter maten frågade August så snällt om han fick gå ut och leka en liten stund med de andra barnen på gatan. Han blev lovad en kvart (han kan klockan) och skulle vara inne klockan sju, nu är klockan tjugo över och han ligger inte på plus ;-). Rickard gick precis ut för att hämta honom, jag sitter i morgonrock och är inte supersugen på att visa upp mig i den utstyrseln. Fast det är klart, gjorde jag det kanske August skulle skämmas och aldrig mer komma för sent?

Inga kommentarer: