torsdag 17 april 2014

Som fredag fast torsdag

Irma (och jag också) har haft en toppendag idag! Maskerad på förskolan, dansat och flugit in påsken utanför biblioteket (jag tog mig friheten att publicera bild därifrån eftersom alla medverkande godkände publicering i tidningen samt på kommunens Facebooksida), köpt pyssel på bokhandeln och tagit motorcykeln till Blåkulla...

August åkte ju iväg på semester med sin farmor och farfar i tisdags och kommer inte hem förrän på söndag eller måndag. Jag trodde aldrig att han skulle våga det, men han hade längtat så länge efter att få åka skidor igen så han var inte det minsta tveksam. Irma och jag har haft mysvecka eftersom hon var rätt avundsjuk och ville åka till fjällen hon också. I tisdags var vi lediga och resten av veckan har hon börjat förskolan efter frukost och så har jag hämtat henne vid lunch när jag gått från jobbet. Badhus, glass, sagor, trädgårdspyssel, vila och mys på altanen - vi har faktiskt haft det jätteskönt! Visst, hon blir skrikarg ibland, men för det mesta är hon trevlig och hon är inte så krånglig. August har knappt hunnit prata med oss i telefon så jag antar att han har kul...

Nu är det långledigt i fyra dagar och det ska bli fint väder! Vi ska ta det lugnt, pyssla hemma, få efterlängtat besök av Johan, Martina och lille Harry och så ska jag träna lite.

Inga kommentarer: