onsdag 19 mars 2014

Tjejkväll

Igår var det dags för Irmas andra danslektion, hon hade längtat varje dag sen förra veckan! August skulle ha följt med eftersom Rickard inte hunnit sluta jobbet, men till hans stora lycka så fick han hänga med sin kompis Emil istället.

Så Irma och jag blev själva och passade på att mysa och busa ordentligt. Irma hade bestämt att jag skulle få sitta kvar med de andra föräldrarna utanför när hon dansade, men hon ångrade sig och så fick jag följa med in. Det är så himla mysigt att sitta och titta på de små tjejerna (det heter barndans men just nu är det bara små flickor i gruppen) när de leker robotar, hoppar, galopperar, går på tå och dansar med snöre. Jättebra motorikträning och dessutom dansar de till bra musik. Irma är minst av alla men hon hänger på så gott hon kan.

Efter dansen stannade vi till på bibliotekets hoppborgsutställning en stund, kul! Jag tycker mycket om vårt bibliotek, det är både lugnt och mysigt samtidigt som det händer mycket där.

Imorgon ska vi dit hela familjen tänkte vi.

1 kommentar:

Emmy sa...

Vad söt Irma är! Brukar inte alls ha koll på utställningarna förresten, så tack för tipset! Denna vill jag verkligen gå på!