söndag 23 februari 2014

Söndag

Åker tåg hem från Mora, tåg som stannar hela tiden! Har precis klivit på ett nytt tåg, det var stopp nummer elva. Katrineholms resecentrum blir stopp nitton...

Egentligen skulle det vara mycket skönt med tystnad nu, men å andra sidan är det ett ganska underhållande samtal som kvinnan på andra sidan gången har i sin mobil. Har lyssnat lite på musik, men hjärnan orkar inte med hur mycket ljud som helst så nu hade jag gärna vilat. Fast herregud vilken story jag lyssnar på, värre än Mitt livs novell... Tyvärr luktar hon cigarettrök också och jag mår illa!

Igår var det Tjejvasan, premiär för mig. Mitt mående under höst och vinter har gjort att jag inte varit så engagerad i skidträningen även om jag fått ihop en del mil, men loppet gick riktigt bra! Svårvallat var det och jag hade dåligt fäste, men jag orkade dubbelstaka i stort sett hela loppet och jag hade jättebra glid!  Körde de 30 km på 1,47,37 och det är jag nöjd med, det var ett roligt lopp! Funderar på att hoppa över Vasaloppet/Öppet Spår nästa år och bara köra Tjejvasan.

På eftermiddagen igår blev det ett pass skidor till. Vi körde från Evertsberg till Vasslan för att friska upp minnet av hur nedförsbackarna ser ut där. Det var roligt åt det hållet,  men när vi skulle köra 6 km uppför tillbaka kände jag hur trött jag var.

Åh, herregud! Nu är det en till som pratar i telefon - högt och ljudligt på bebisspråk med sin kompis. Och hon bakom mig luktar parfym. Åh, vad positiv jag känner mig... Nu får jag lägga undan mobilen innan jag får kortslutning i hjärnan!

Inga kommentarer: