måndag 27 januari 2014

Måndag

Idag fick dockan Molly hänga med Irma och mig på bussen till simhallen. Dagens mest spännande händelse där var pappan som hoppade i med kläderna på när hans dotter kom med huvudet under vattnet - på grunt vatten där hon bottnade...

Annars har det varit en lugn men tröttsam dag, har sovit men drömt mardrömmar om jag tappade tänder. Efter ett jobbigt och ett trevligt samtal kände jag mig helt dränerad på energi och bestämde mig för att jag behövde en chokladbit - men det enda den åstadkom var att göra mig törstig.

Uppfarten är skottad flera gånger under dagen. Det har blåst en del idag så vi har väl fått ett par, tre decimeter snö idag, fast grannen mittemot fick kanske några centimeter - tur att jag gillar att skotta!

Nu tittar jag på Familjen Annorlunda som för min del fungerar som ett effektivt preventivmedel, tillsammans med barnkalas, långa bilresor med barn samt fyra personer i samma familj som delar sovrum just nu. Jag har förstått att samma program istället funkar som inspiration i vissa familjer - tur att vi är olika ;-)

4 kommentarer:

Martina sa...

Molly skulle behöva lite mer kläder tror jag bestämt, kallt idag ju ;-)

Nissetroll sa...

Ja, fast sen körde hon samma klädsel i bastun - raggsockor och allt ;-)

Maria sa...

Inspiration! :)

Titti sa...

jag är mest förvånad över hur lugna föräldrarna med 12 barn är... nästan zombieliknande tillstånd... Men de kanske är trötta :) Eller så har de så lugnt som de säger, det får vi nog aldrig veta, men just den familjen är härlig tycker jag! :)