lördag 11 januari 2014

Bra lördag

Äntligen kom snön! Barnen var ju såklart lyckliga och det blev en tur till pulkabacken på förmiddagen, Rickard tog med sig ett gäng barn medan jag var ute och sprang.

Efter lunch ville barnens farmor ta med barnen på bio, på Emil i Lönneberga. Irma har aldrig varit på bio förut men det hade gått jättebra och de hade haft så roligt.
Rickard och jag fick städning på vår lott istället, så nu är julen utstädad och jag är lite lugnare i själen en stund - som jag alltid blir av att städa och rensa.

Sen hade jag nog lätt kunnat sova en stund men då gick vi en lång kvällspromenad med barnen i pulka och på snowracer, mysigt! Vi gick i rätt tid också, för lagom som vi kom hem började de ploga och sanda cykelbanan.

Fördelen med att jag för det mesta svarar "macka med avokado" eller "macka med brie och salami" när Rickard frågar vad jag vill ha för mat är att när jag väl föreslår "riktig" mat så får jag nästan alltid det jag vill. Häromdagen spagetti och köttfärssås, idag köpte vi thai och det var så gott!

Nu är alla kom ihåg-lappar ihopsamlade på en enda lista så nu hoppas jag att jag kan koppla av framför tv:n ikväll.

Inga kommentarer: