onsdag 25 december 2013

Dagen efter

Här är det alldeles lugn och ro så här dagen efter dagen med stort J - julafton!
Det byggs  julklappslego, provas nya hjälmar, målas nya färger på tånaglar, nya dockor tröstas och blir ombytta, nya pyjamasar tvättas inför användning, en radiostyrd helikopter står på laddning, en ny temugg är diskad, surfplattan vilar i sitt fodral och en rastlös pappa är på återvinningsstationen. Ja alltså, han åkte dit med skräp, vi har inte pantat honom...
Själv ligger jag och läser och lyssnar när regnet trummar mot rutan. Hade det varit snö hade vi åkt skidor idag, men eftersom man inte kan styra över vädret så väljer jag att göra det bästa av situationen och passa på att slappa.

1 kommentar:

Ann-Marie sa...

Förlåt att jag kryssade i anonym! Jag kan inte det här med bloggar m m, tänkte att det skulle vara säkrast både för dig o mig att inte skriva namnet! Jag är din faster precis som jag undertecknade med!!