torsdag 14 november 2013

Torsdag

Note to my self: börja aldrig med speedway! Verkar vara en helt sjuk sport! Undrar förresten om speedwaykillar kan bli pappor efter karriären, de sitter ju på ramen och skumpar runt när de kör...

Förresten så har jag väl sporter så det räcker ändå, fråga min sambo... Nu är siktet inställt på skidsäsongen och jag längtar efter tjäle och snö! Mitt mål för rullskidorna under hösten kommer jag inte att uppnå på långa vägar, men hittills har det blivit 30 mil i alla fall och det är ju faktiskt så att det inte alltid blir som man tänkt sig. Mina skidor (i alla fall två par av dem) börjar också vara redo för säsongen nu - de har varit i Skinnskatteberg och fått lite service. Ett par har fått ny bindning och ett par har åkt hotbox, ska bli spännande att se om glidet är bättre sen.

Den här veckan har jag tagit det lite lugnt efter min premiärmara, visserligen känns det bra i kroppen men jag har blivit lurad förut och vill inte dra på mig skador. Har kört tre pass simning bara, totalt 10 000 meter. Mycket tröskel och igår efter passet var jag som en urvriden trasa. Och vem i hela fridens namn hittade på namnet fjärilssim? Nu är det ju rent allmänt så att jag inte brukar känna mig som en fjäril, men jag gör det definitivt inte på typ tolfte hundringen medley och i ärlighetens namn ser inte elitsimmare heller särskilt fjärilslika ut när de simmar.

I övrigt har veckan lunkat på, lite påfrestande saker och ett par rätt spännande saker - ni kommer att få veta mer snart men det kan nog bli bra för triathlonsäsongen!

1 kommentar:

Emmy sa...

Fjärilen och medlen överhuvudtaget var verkligen inte att leka med. Var väl snarare en fjärilslarv med stor och full ryggsäck.