lördag 23 november 2013

Melissa

Lika jobbigt som terapi. Som bomull runt själen. Rysningar. Två timmars njutning och smärta. En konsert med Melissa Horn är inte som att skråla med till ett lättsamt sommarband, men oj vad behövde det här!
Åkte själv på konsert för att slippa prata och det ångrar jag inte! Vilade hela eftermiddagen innan konserten för jag var rädd att inte orka med, men Melissas musik stökar inte till det i min hjärna - trots att texterna går rakt in i hjärtat och manar till eftertanke. Tyvärr har jag svårt med koncentrationen just nu i mitt liv, så några gånger fladdrade tankarna iväg på annat håll - men större delen av tiden satt jag som trollbunden. Så häftigt att få en historia till låtarna som jag lyssnat på så många gånger. Och så många sinnen som jag upplever med när jag är på en konsert där jag känner igen varje ton, varje strof.

Inga kommentarer: