lördag 19 oktober 2013

Puh

Det finns dagar då det är jättehäftigt att ha en liten sexåring - och så finns det dagar som idag... Nog om det. Fast jag måste berätta att jag är totalt urblåst i huvudet nu. Om någon känner för att bli politiker så har jag det perfekta redskapet att hyra ut om ni vill träna argumentationsteknik...

Irma tyckte att det var jättekul på Hoppis och Skuttis idag och det gjorde jag också för det var ett gäng andra mammor och pappor där som jag kände. Efteråt lekte Irma i lekrummet och då satt jag och pratade med Niklas, en träningskompis, som var där och lekte med sina två barn. Jag fick dagens första träningspass på väg till Friskis, vi  var lite sena så jag fick springa med vagnen nästan hela vägen - Irma var nöjd! När vi var klara på Friskis blev det såklart inköp av lördagsgodis och sedan tog vi faktiskt bussen hem. Det är perfekt med en busshållplats på andra sidan gatan här hemma, supersmidigt om man är lite lat någon gång men ändå tycker att det är onödigt att ta bilen överallt. Idag köpte jag ett rabattkort, det kostade 400 kr och blev laddat med 500 kr - bra affär! Nu kan vi ta bussen någon morgon då och då om det är jättedåligt väder.

Dagens långpass löpning skulle bli runt 30 km men slutade på 23 km - inte min dag idag, varken kroppen eller huvudet orkade längre. Men, men, bättre än ingenting i alla fall. Nu ska vi natta två små troll som borde vara helt slut, sedan ska vi se om mamman orkar se en film tillsammans med pappan eller om det är sovdags för fler i familjen. Undrar om jag har fått superhörsel på senaste tiden förresten? Blir helt galen av alla möjliga ljud nu, har aldrig tänkt på att torktumlaren låter så mycket eller att barnen har så gälla röster.

Inga kommentarer: