fredag 25 oktober 2013

Fredag

Är det fler som har barn som verkar föröka sig under dagen? Lämnade två i morse, hade tre med mig efter förskola och fritids och när vi slutligen kom hem var de fyra... Irma har haft maskerad idag, alla var utklädda (och de som hade glömt kunde välja mellan förskolans utbud: läkare, kock, polis eller brandman), de åt popcorn, drack juice och så sjöng de en sång som passade till varje barns utklädnad. Irma var Pippi och väldigt nöjd med dagens arrangemang.

För min egen del, tja - vad säger man? Har haft bättre dagar, ät trött på tunga möten nu! Ett besök hos naprapaten också och efter det fick jag två dagars träningsförbud - skönt! Ja, anteckna gärna för ni läser rätt - skönt! Orkar inte vara ambitiös och hitta på pass, även om jag eventuellt hade tänkt åka till den där rullskidtävlingen jag blev inbjuden till av den där lilla finske mannen med en flaska Koskinkorva i innerfickan... Men nu blir det vila och så ett lättare löppass på söndag. Inte för att jag blir sponsrad för att kolla på Greys Anatomy eller kratta löv, men just idag och just imorgon behöver jag inte prestera några resultat.

Vi hade besök ikväll av kusin Elsa, hennes Tim och deras lilla Iris. Så himla rar liten unge! Kanske kommer någon bild under helgen, barnen höll ju i henne såklart. Irma hade planerat att hålla i Elsa också, det är lite svårt att förstå att min kusin Elsa är 23 år medan Irmas kusin Elsa är en liten tjej ;-)

Inga kommentarer: