tisdag 10 september 2013

Tisdag

Jag har visst varit på kaktushumör de senaste dagarna - påpekat för en annan småbarnsmamma att jag inte tycker att dockvägnar är "tjejgrejor", gjort mig osams med en surtant på jobbet för att hon var otrevlig mot min närmaste kollega och så har jag nog fått rykte om mig att själv vara en surtant bland de halvstora barnen på Sandbäcksskolan. Gick förbi ett gäng killar på väg till Augusts fritids då jag hörde att de försökte överträffa varandra i att säga elaka saker till varandra. När de kom till "CP!" och "Du är flintskallig och har cancer!" så kände jag att det fick vara nog. Tyvärr såg jag inte vem som såg vad, men jag gick tillbaka och pratade med deras fritidspersonal som i sin tur kallade in hela gruppen.

I övrigt skulle jag nog behöva organisera min hjärna lite. I fredags var som sagt Irma redan hämtad när jag kom till förskolan, idag lämnade jag August finklädd och förberedd för skolfoto - som är imorgon... Men jag kom ihåg att skicka med honom fika till utflykten idag i alla fall, det kanske till viss del kompensera att jag glömde skicka med gympakläder förra veckan...

Inga kommentarer: