fredag 20 september 2013

TGIF!

Ja, nu är det riktigt skönt med fredag efter en intensiv vecka. Jag "mjukstartade" ju veckan lite i måndags och sen har det rullat på...

I onsdags var jag i Eskilstuna på klinikdag tillsammans med hela Paramedicin Sörmland (sjukgymnaster, arbetsterapeuter, dietister och kuratorer från sjukhusen i Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm - totalt 232 stycken). Jag hade väl inga högre förväntningar på dagen, men det visade sig bli en dag fylld av skratt och eftertanke och det tack vare Tor och David - helt underbara! Här kan du se smakprov av vad de gjorde.
 

 
Det märks dock att jag inte är van vid att sitta stilla, jag blev jättetrött! När vi var klara i Eskilstuna satte jag och två av mina kollegor i bilen och styrde mot Mora där vi skulle på studiebesök på Mora Lasarett. är vi kom fram mötte vi upp tre sköterskor och en uska från avdelningen och så bodde vi på hotell över natten för att kunna vara på plats morgonen därpå. Jag passade på att springa en runda i ett höstkyligt och mörkt Mora på kvällen och jag sprang först fel och sen alldeles rätt. Ett superhärligt träningspass!

Gänget från Katrineholm på Mora Lasarett. Från sjukgymnastikens balkong hade man utsikt ända till Gesundaberget på ena sidan av huset och till björnparken i Orsa åt det andra.














På väg hem var vi rätt möra efter två dagars stillasittande och med hjärnorna fullproppade av ny information och med magarna också rätt välfyllda så vi tog några stopp med lite studiebesök. Min kollega Malin ville väldigt gärna se hur dalahästar tillverkas så vi stannade i Nusnäs.



















Så skönt det var att komma hem igår kväll! 

Inga kommentarer: