fredag 23 augusti 2013

Uppochnervänd vecka

Den här veckan har innehållt all världens känslor tror jag. Förväntan, nervositet, glädje, sorg, chock, tomhet, gemenskap, besvikelse, ilska, trötthet, kärlek, empati, deltagande - allt i en enda röra. Jag har fått en plats i Ironman Kalmar, har upplevt min sons första förväntansfulla dag i förskoleklass och glädjen och stoltheten när jag hämtar honom på dagarna. Jag har gosat massor med min kloka lilla tjej som verkligen inte är en liten bebis längre. Men - jag har också, plötsligt och oväntat mist en kollega och hennes barn har mist sin mamma. Ett barn, ännu ofött, har blivit en ängel. Många i min närhet är svårt sjuka, jobb och privat går inte längre att skilja på. Men vi har också, mitt i allt det ofattbara, allt det tunga, kramat varandra, gråtit tillsammans, stöttat varandra och funnits där för varandra.

Var rädda om varandra!