lördag 17 augusti 2013

Uppdatering och Oxelöloppet

Ja, vad händer på träningsfronten egentligen? Och vad gör vi om dagarna? Om ni undrar det så har ni ju fått undra ett tag. Det har inte blivit så mycket tid över till bloggande senaste veckan, nu har hösten rullat igång med jobb, förskola och - fritids! Det är stort för en sexåring att börja på fritids och jag hade inte blivit populär om jag hade pusslat så han skulle slippa fritids... På onsdag startar förskoleklass och det längtar han efter. Visserligen i samma lokal som fritids och med samma personal, men ändå ;-) Som de tjatade de sista dagarna av sommarlovet, om att få börja på förskola och fritids igen. Vi hälsade på veckan innan och sen kunde de knappt bärga sig - skönt att de gillar det. 

Jag är igång och jobbar igen, roligt men just nu väldigt tungt - kan bara konstatera att livet är orättvist och jag kramar om familjen lite extra på kvällarna.

Rullskidsäsongen har rullat igång (haha...) och jag har fått ihop 65 km och en krasch. Ingen fara, mest blåmärken och lite skrapsår. Det är svårt att få ihop både satsning på ett bra Vasalopp 2014 och en bra triathlonsäsong - det blir många sporter att hinna med. Förresten, någon som vill köpa ett årskort på Hälsogymet? Billigt!

Simmar lite, springer lite, vilar en del, kör på känsla om jag är omotiverad. 

Men idag har jag haft en bra känsla! Vi var i ett regnigt Oxelösund och sprang Oxelöloppet, jag var lite nervös med tanke på att det har känts som en rejäl svacka de senaste veckorna. Men känslan hela loppet var bra, jag sprang i ett jämnt tempo och jag sprang in på en tid jag är nöjd med - så himla skönt! Jag vann loppet på 38,27 och det är jag nöjd med! Det känns som att jag behövde det här. Folk grattar mig till fina placeringar under Katrineholmsveckan och det är ju snällt, men det kändes ju inte bra! Nästa helg blir det Vasastafetten, rätt avslappnat, sen är det dags att åka till Tjörn helgen efter för SM i medeldistans.



1 kommentar:

Martina sa...

Grattis Marie! Skönt att det kändes bra också! Kram