fredag 9 augusti 2013

KK-joggen 2013

10 549 meter. En kvartsmara. Jag har sprungit det massor av gånger och ändå går det inte att förutse hur det ska gå. I tisdags gick det dåligt. Varmt och blåsigt, men jag vet inte om jag kan skylla på värmen. Det jag möjligtvis kan skylla på (fast det är liksom inte så stor idé att hitta saker att skylla på) är väl hormoner, som hos tjejer varierar en hel del över tid. Ibland knappt märkbart, ibland så det känns som en rejäl influensa eller något liknande.
Hur som helst, åter till loppet. Kände mig pigg första två kilometrarna, sen kände jag att det var något som inte stämde. Efter 5 km trodde jag inte att jag skulle kunna slutföra loppet. Sprang vidare av ren snålhet då jag gärna ville ha lite prispengar...

Tog mig till slut i mål på en tredjeplats, men med en tid som var en minut sämre än förra året. När jag vaknade i onsdags var jag tröttare än efter att ha cyklat 30 mil - helt färdig! Men det verkar som att det ordnade upp sig för igår var jag pigg i kroppen igen, så någon infektion verkar det i alla fall inte vara.


Inga kommentarer: