måndag 22 juli 2013

Konsert med Robbie

I helgen åkte Rickard, Sofie och jag ner till Göteborg för en dejt med Robbie Williams på Ullevi. Rickard följde mest med som moraliskt stöd för han ville inte gå på konserten, men det var ändå jag som fick köra lite hit och dit och hur som helst i Göteborgs innerstad i lördags natt innan vi äntligen hamnade på Hisingen. Min gamla kursare från universitetet hade fixat biljetter och det var skitkul att träffas efter nästan sju år! Hon heter Linda och det är hon som står längst till vänster på bilden, sedan är det några fler kompisar till henne.


Konserten var häftig, såklart, det blir det ju en ljummen sommarkväll och 61 000 glada (nåja, det fanns undantag...) har samlats på samma plats. Dock var han väl inte i sitt livs form och en hel del låtar kändes rätt tveksamma, men å andra sidan så blev det ju magiskt när över 60 000 personer sjunger allsång till de gamla hitsen. Jag är nöjd, det är kul att ha varit på en sådan konsert. Jag ska väl inte påstå att jag är ett stort fan, men lite har jag väl lyssnat på låtarna och han har ju rykte om sig att vara bra live.




Inga kommentarer: