måndag 29 juli 2013

Dagens träning

Måndagscykling med "gubbarna". 10 mil utlovades, men hur det var med geografin vet jag inte för min gps visade nästan 13 när jag kom hem igen. Blåsigt var det och bra fart hade vi så det var med rejält trötta ben jag rullade in på uppfarten här hemma. Var också bara centimeter ifrån att bli påkörd av en bil när vi hade en knapp mil kvar hem, klarade mig undan med en bredsladd och bultande hjärta - Rickard säger att det är hög tid att jag lär mig använda frambromsen också.

Jag började längta efter fika rean efter ett par mil, men jag fick snällt cykla på ett par timmar innan jag fick stoppa något i mig. Eller, då hade jag redan småfikat lite själv med banan och torkad frukt - bara det att det är så lätt att halka efter när man envisas med att sitta och äta på cykeln. Fast vaddå, är energin slut så är den. Min energi är aldrig nästan slut, den tar liksom bara slut omedelbart! Imorgon blir det nog vilodag, har kört hårt ett tag nu och egentligen skulle det vara löpning imorgon men jag har gjort mig lite illa i en fot så jag får nog skippa det.





Inga kommentarer: