måndag 20 maj 2013

Måndag

Hem kom vi igår och hemresan gick bra. Innan barnen gick och lade sig hade vi packat ur och sorterat allt, kört ett antal maskiner tvätt, klippt gräset, vattnat blommor, lagat middag och fixat med lite annat. Sådant ger ro i mammasjälen och så himla skönt det är att barnen kan leka lite själva en stund medan vi packar upp - en av oss behöver inte längre vara parkerad med liten tjej hela tiden och det gör en väldig skillnad att Rickard och jag kan fixa båda två.

Efter Mästarnas mästare och Barnmorskan i East End (kanske min favoritserie) tänkte jag att jag kunde ju kolla in sista minuterna på hockeyfinalen trots att jag verkligen är sjukt ointresserad av hockey. Lite kan man väl offra sig om nu Sverige masat sig ändå vill VM-final (hur nu det gick till - jag trodde de förlorade typ alla matcher i gruppspelet?).

Vi kom in lagom till halva sista perioden, men det tog en sabla tid! Jättekonstiga regler i hockey. I basket också för den delen. Hela tiden stängs tiden av så matchen kan bli exakt hur lång som helst. Vad är det för tjafs?

Fast det är klart, det vore rätt smidigt med effektiv tid i mina sporter också. Oj, skosnöret gick upp! Jag pausar och fixar. Fick punka på cykeln, ramlade med skidorna och bröt en stav - inga problem, vi tar bara den effektiva åktiden. Och blir jag lite sur på någon som kör lite för nära så är det bara att skalla vederbörande eller trycka upp dem mot väggen. Hockey är en sjuk sport...

Ska försöka få ihop en liten racerapport från Varvet sen om jag orkar, annars blir det imorgon.

Inga kommentarer: