lördag 25 maj 2013

Kalasförberedelser

Imorgon är det äntligen dags - den efterlängtade 6-årsdagen är här! Den blivande 6-åringen har väntat på den här dagen i ganska så exakt ett år (minus någon dag kanske...) och många idéer har passerat (tack och lov ändrade han sig angående lyftkranstårtan) och till slut föll valet på att kalas med Labyrint-tema (för er som inte sett programmet kan ni uppdatera er här.
 
Följaktligen hittade jag mig själv målandes ett stort memoryspel klockan halv nio i morse ute på altanen.
 
 August hävdar att man får sticka ner fingret och smaka på kakan innan den gräddas eftersom alla baciller ändå dör i ugnen...


 
Paketen är färdiginslagna (och nej, det är inte paketen som är pyttesmå - det är klubban som är stor)
 
 Livspuckar som ska samlas in imorgon
 
Frågan är om lagen kommer att kamma hem skatten?


4 kommentarer:

Maria sa...

Kul idé med Labyrintkalas! Här är det planer på Minecraftkalas för sexårsdagen i höst. Måste bara läsa på en hel del först.... :-)

Pernilla sa...

Vilket kul kalas han kommer att få, synd att vi missart!
Kram kram

dagarnamanminns sa...

Hej, jag hittade ditt blogginlägg när jag surfade runt för o leta inspiration till min sons Labyrint/Daidalos kalas. Om du kommer ihåg och vill får du gärna berätta lite mer om kalaset.

Västmanländskan sa...

Tack för tips om Labyintkalas. Blivande 5-åringen är väldigt bestämd med temat på sitt nästa kalas.