lördag 25 maj 2013

Dagens träning - med lite dramatik

Har kört ett så himla roligt cykelpass idag! Jag var inte alltför taggad igår och försökte få min granne att följa med en runda idag så jag kunde få lite draghjälp. I morse skickade han ett sms att han inte skulle cykla idag, men att jag kunde åka ner till klubblokalen klockan 10 för det var en tjej som skulle köra därifrån då. Sagt och gjort, jag rullade ner dit och vi blev till slut tre tjejer och en kille som gav oss ut på en runda. Solen sken och vi körde himla bra ihop tycker jag, jämnt tempo och inga ryck så det var jättekul! Det blåste en hel del, men det gjorde inte så mycket. Tempot var nästan 31 km/h i snitt och ändå kändes det nästan som en söndagspromenad (eller kanske inte riktigt, men...).

Vi tog ett kort telefonstopp efter halva banan ungefär och därefter körde vi en kort bit två och två för att kunna åka och prata lite. Jag tror att jag och tjejen som körde bredvid mig ungefär samtidigt fick syn på ormen som var på väg över vägen och som inte de två framför oss såg. Tydligen var vi ungefär lika förtjusta i ormar båda två för vi gallskrek så att de två framför oss höll på att köra omkull, samtidigt som en av dem körde över den slingrande ormen och jag höll på att kräkas. Kul att ha en orm som fastnar i ekrarna och slingrar in sig i hjulet - usch! Nu gjorde ju inte den här ormen det, men ändå - det kunde ju ha blivit så.

I övrigt gick rundan utan missöden och vi fick ihop 73 km vilket jag är nöjd med för dagen. Några kilometer löpning fick avsluta passet och efter det har dagen ägnats åt kalasföreberedelser.

Inga kommentarer: