fredag 19 april 2013

Lite träning igen

Den här veckan är en lugn vecka rent träningsmässigt, med fler vilodagar än vanligt! Jag njuter av det, fast redan idag (min andra vilodag i rad) börjar det klia lite i träningsmusklerna och jag längtar till morgondagens distanspass med klubben. Funderar på om jag ska våga mig på en något längre runda? Har nog nästan bestämt mig för att testa Göteborgsvarvet och se om höften håller (eller nästan, vi har ju betalat in campingavgiften så jag har nog bestämt mig helt och hållet) och jag har inte sprungit längre än 13 km på 1,5 år... Är dock inte så himla orolig för det, det är ju inte Varvet som är mitt stora mål den här säsongen utan två halva Ironman. Men då bör jag ju å andra sidan hålla för att springa en halvmara efter 1930 meter simning och 90 km cykel. Därför kanske det får bli ett test att smyga upp en aning i distans imorgon, 16-17 km kanske. Får se hur höften känns.

Det blir bara fyra träningspass den här veckan; ett simning, två löppass och på söndag måste jag verkligen ut med racern - nu får det vara slut på spinning och trainerpass!

Inga kommentarer: